Aktuellt Kunskap Trender Utbildning
Blogg
Ready Digital bloggar om webb- & affärsutveckling
Svenskarna och Internet 2020
“Svenskarna och Internet 2020” kartlägger den svenska befolkningens internetvanor – läs ett kort utdrag!
E-handeln växer under coronakrisen
Många företag har drabbats svårt till följd av coronakrisen, men det finns ljusglimtar. Företag som satsar på e-handel och digital annonsering kommer klara sig bättre igenom krisen.
Fokusera på dina digitala kanaler i kristider
När många företag upplever en minskad efterfrågan är den digitala närvaron viktigare än någonsin. Ditt företags webbplats och sociala medier blir därför de bästa redskapen.
Den digitala kundresan – 5 tips på hur du lyckas online
Digital kundresa – hur möter du din kund i de olika faserna och leder mot konvertering? Ta ett helhetsgrepp om den digitala närvaron för att lyckas online.
Annonsera i sociala medier
Annonsera i sociala medier för att nå din målgrupp, öka din försäljning och sprida ditt varumärke. Låt oss introducera dig till möjligheterna med annonsering i sociala medier!
De digitala kunskapsklyftorna ökar: Hänger du med?
Det räcker inte längre att ha en webbplats som presenterar företaget på ett trevligt sätt. För att bli konkurrenskraftig online behöver du hänga med. Här presenterar vi första steget mot en effektivare digital närvaro.
Så mäter du värdet av företagets sociala medier
Med tydliga mål och några enkla mätvärden kan du ta reda på ditt företags värde av sociala medier, samtidigt som du maximerar era möjligheter.
Välj rätt väg för ditt företags digitala marknadsföring
Hur marknadsför du dig på Internet, egentligen? Vi presenterar några olika former av digital marknadsföring och dess för- och nackdelar.
Så når du din målgrupp i marknadsföringsdjungeln
Vet du hur du ska nå fram till din målgrupp på nätet? Få det mesta av din digitala marknadsföring genom att identifiera och nå din målgrupp.
Därför ska du följa statistiken för din hemsida eller webshop
Du som inte följer statistiken över din hemsida missar chansen att få reda på väldigt mycket om den och ditt företag. Vi visar hur du får svar på fem viktiga frågor.
Så skriver du en bra metabeskrivning
Beskrivningen är A & O för att du ska få de eftertraktade klicken från sökresultaten! Se vår guide för det du behöver veta för att skriva en riktigt bra metabeskrivning.
10 anledningar varför du ska annonsera i Google Ads (AdWords)
Vi går igenom 10 fördelar med att annonsera med Google Ads (tidigare Google AdWords). Bör Google Ads vara en del av ditt företags digitala strategi?
Vi är redo. Är du?
Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss. Eller hoppa över formuläret och ring oss direkt på: 0470-70 36 80