Support Mail Uppdatering Serviceavtal

Kundzon

Som kund hos Ready Digital så är du alltid välkommen att höra av dig till vårt kundcenter med frågor, funderingar eller för att bolla idéer kring hur du kan utveckla din digitala närvaro. Oavsett om det handlar om strategi, innehåll (text, foto eller kanske film?), tekniska lösningar, SEO eller digital marknadsföring.

Webmail

Inloggning e-post

Uppdatera hemsida

Inloggning Smelinkweb4

FAQ

Vanliga frågor och svar.

Drift

Information om eventuella driftstörningar.

Hör av dig

Du är viktig för oss! Hör av dig så hjälper vi dig.

Avtal- & Ekonomifrågor

För frågor om ditt avtal, faktura eller uppsägningstid.

E-postinställningar

Guider för Smelink Webmail och installation av e-post.

Blogg

Du har väl inte missat vår blogg?

Jag svarar på dina frågor

Amanda Brinkenius
0470-70 36 80
kundcenter@readydigital.se

Frågor & Svar

En del frågor är lite vanligare än andra. Dessa har vi samlat här så att du kan få ett snabbt svar vilken tid på dygnet som helst. Du kan söka, eller kolla direkt i respektive kategori. Om du inte hittar det du är ute efter så är vi bara ett samtal eller mail bort, vi svarar så fort vi kan under våra ordinarie öppettider.

Allmänna inställningar för mail

Inställningar för mail i valfritt program installerat på datorn.

Användarnamn: Din e-postadress
Lösenord: Ditt lösenord
Inkommande server: mail.dindomän.se
(dindomän.se=din www-adress utan www)
Inkommande port: 143 (Om IMAP används)
Inkommande port: 110 (Om POP3 används)
Utgående server: mail.dindomän.se
Utgående port: 2525
Utgående server: Kräver autentisering
TLS/SSL: Ingen
IMAP-prefix: INBOX

Installera e-postkonto i Samsung Mail

Så här installerar du ditt e-postkonto i Samsung Mail

Börja med att öppna inställningarna på mobilen

Klicka sedan på Moln och Konton

Klicka sedan på Konton

Klicka på Lägg till konto

Välj E-post i listan av kontotyper

Skriv e-postadressen och lösenordet för kontot
Klicka sedan Manuell installation och välj IMAP konto

Fyll i serverinformationen enligt nedan:
E-postadress: e-postadressen som ska installeras
Användarnamn: e-postadressen som ska installeras
Lösenord: lösenordet till e-postadressen

Inkommande server
IMAP Server: mail.dindomän.se (Är din domän JobbAB.se skriver du mail.jobbab.se)
Säkerhetstyp: Ingen
Port: 143
IMAP Sökvägsprefix: INBOX

Utgående server
SMTP server: mail.dindomän.se (Är din domän JobbAB.se skriver du mail.jobbab.se)
Säkerhetstyp: Ingen
Port: 2525
Kräv autentisering innan mail skickas: ja
Användarnamn: din e-postadress
Lösenord: lösenordet till din e-postadress

När all information är ifylld klickar du Logga in

Nu ska kontot vara installerat och du kan starta Samsungs inbyggda Mail för användning.
Installera e-postkonto i Thunderbird

Så här installerar du ditt e-postkonto i Mozilla Thunderbird

Börja med att öppna upp programmet Thunderbird.

Klicka på Altenativ sedan Kontoinställningar

Ett nytt fönster öppnas där du klickar Kontoåtgärder och sedan Lägg till e-postkonto...

Ett nytt fönster öppnas. Fyll i informationen enligt bilden.
Inkommande värdnamn: mail.dindomän.se
Utgående värdnamn: mail.dindomän.se
Port inkommande: 143
Port utgående: 2525
SSL: Ingen
Autentisering: lösenord
Användarnamn för inkommande och utgående: e-postadressen som ska installeras
Klicka på Klar

Efter du klickar Klar kommer en varningsruta dyka upp.
Kryssa rutan "Jag förstår riskerna." och sedan Klar

Grattis! Du har nu installerat ditt e-postkonto i Thunderbird.

Stäng ner installationsguiden.

Installera e-postkonto i Windows Live Mail

Så här installerar du ditt e-postkonto i Windows Live Mail 2011

Börja med att öppna upp programmet.

1. Välj Alternativ → E-postkonton... i menyn

2. Klicka på knappen Lägg till... och ett nytt fönster öppnas

3. Välj E-postkonto och klicka på Nästa

4. Skriv in din e-postadress samt lösenord som du fått från oss på Ready Digital.
Skriv in det visningsnamn du vill ha vid sändning.
Bocka i rutan Konfigurera serverinställningar eller ytterligare servertyper manuellt
och klicka på Nästa

5. Välj önskad servertyp IMAP eller POP3

POP3 - I samma stund som du öppnar Outlook hämtas mailen från webmailen och webmailen töms på dess innehåll. Port:110
IMAP - Outlooken synkroniseras med webmailen. Du har samma innehåll i webmailen som i Outlook. Detta alternativ ska du välja om du tänkt installera samma e-postkonto i annan instans. Port:143

Serverinformation:

Server för inkommande e-post: Skriv mail.dindomän.se
Server för utgående e-post (SMTP): Skriv mail.dindomän.se
(t.ex. heter din domän www.bmoab.se så skriver du mail.bmoab.se)

Välj Klartext vid Autentisera med:

Användarnamn för inloggning: Skriv in din e-postadress

Bocka i rutan Kräver autentisering

Jämnför dina inställningar med rutan ovanför och välj Nästa

Klicka på Slutför

Grattis! Du har nu installerat ditt e-postkonto i din Windows Live Mail
Installera e-postkonto i Windows 10 E-post

Så här installerar du ditt e-postkonto i Windows 10 inbyggda E-postprogram

Börja med att öppna upp programmet.

Klicka på Lägg till konto, sedan rulla ner i menyn och välj Avancerad Installation.

Välj Internet-e-post

Fyll i informationen för ditt e-postkonto.

E-postadress: namn@dindomän.se
Användarnamn: namn@dindomän.se
Lösenord: Ditt lösenord till e-postadressen
Kontonamn: Etiketten du vill ge e-postadressen
Skicka meddelandet med det här namnet: Namnet mottagarna kommer se när du skickar mail
Server för inkommande e-post: mail.dindomän.se
Kontotyp: IMAP/POP3. Skillnaden mellan de olika kontotyperna hittar du här
Server för utgående e-post (SMTP): mail.dindomän.se
Servern för utgående e-post kräver autentisering: Ja
Använd samma användarnamn och lösenord för att skicka e-post: Ja
Kräv SSL för inkommande e-post: Nej
Kräv SSL för utgående e-post: Nej

Klicka Logga in

Grattis! Du har nu installerat ditt e-postkonto i Windows 10 inbyggda e-postprogram
Outlook för Android

Så här installerar du ditt e-postkonto i Outlook för Android

Starta appen Outlook
1. Lägg till ditt konto genom att skriva in din e-postadress, sedan tryck fortsätt.

2. Välj kontotypen IMAP

3. Välj avancerade inställningar och fyll i informationen enligt bilden.

IMAP-server för inkommande e-post.
Värdnamn: mail.dindomän.se:143 (T.ex. mail.jobbab.se:143)
IMAP-användarnamn: din e-postadress
IMAP-lösenord: ditt lösenord till din e-postadress

SMTP-server för utgående e-post.
SMTP-värdnamn: mail.dindomän.se:2525 (t.ex. mail.jobbab.se:2525)
SMTP-användarnamn: din e-postadress
SMTP-lösenord: Ditt lösenord till din e-postadress

4. Felmeddelandet ”Fel vid inloggning” kommer att dyka upp, då trycker du bara på ”Inloggning” och fortsätter ändå.

Grattis! Du har nu installerat ditt e-postkonto i Outlook för Android.
Installera e-postkonto i Outlook 2016

Så här installerar du ditt e-postkonto i Microsoft® Office Outlook® 2016

Börja med att öppna upp programmet.

Klicka på Arkiv längst uppe i vänstra hörnet.

Klicka på Lägg till konto

Skriv in din e-postadress du vill lägga till och klicka på Avancerade Alternativ.
Bocka i ”Jag vill konfigurera mitt konto manuellt”.

Nu väljer du POP eller IMAP beroende på vad du vill använda.
Skillnaden mellan POP och IMAP hittar du här.

Inkommande e-post server: mail.dindomän.se
Port för inkommande e-post: 143 för IMAP-konto. 110 för POP-konto
Krypteringsmetod: Ingen
Kräv säker lösenordsautentisering vid inloggning: Nej (Ingen bock)

Utgående e-post server: mail.dindomän.se
Port för utgående e-post: 2525
Krypteringsmetod: Ingen
Kräv säker lösenordsautentisering vid inloggning: Nej (Ingen bock)

Klicka Nästa och skriv in lösenordet till e-postadressen.

Vi rekommenderar att ni inte kopierar och klistrar in lösenordet då formatering av text kan göra lösenordet inkorrekt.

Grattis! Du har nu installerat ditt e-postkonto i din Outlook 2016.
Installera e-postkonto i Outlook 2010

Så här installerar du ditt e-postkonto i Microsoft® Office Outlook® 2010

Börja med att öppna upp programmet.

Välj Kontoinställningar → Kontoinställningar... i menyn

Klicka på knappen Nytt... och ett nytt fönster öppnas

Välj E-postkonto och klicka på Nästa

Bocka i rutan Konfigurera serverinställningar eller ytterligare servertyper manuellt och klicka på Nästa

Välj Internet e-post och klicka på Nästa

Det är nu dags att fylla i dina inställningar:

Användarinformation:

Ditt namn: Skriv ditt namn eller ditt företagsnamn - Blir det namn som står som avsändare
E-postadress: Skriv in din e-postadress

Serverinformation:

Kontotyp: Här kan du välja mellan POP3 eller IMAP (Vad är skillnaden? Se rutan under bilden)

Server för inkommande e-post: Skriv mail.dindomän.se
Server för utgående e-post (SMTP): Skriv mail.dindomän.se
(t.ex. heter din domän www.bmoab.se så skriver du mail.bmoab.se)

Inloggningsinformation:

Användarnamn: Skriv in din e-postadress
Lösenord: Skriv in det lösenord som du fått från oss på Smelink

Klicka på knappen Fler inställningar (Pil nr 2)

POP3 - I samma stund som du öppnar Outlook hämtas mailen från webmailen och webmailen töms på dess innehåll.
IMAP - Outlooken synkroniseras med webmailen. Du har samma innehåll i webmailen som i Outlook. Detta alternativ ska du välja om du tänkt installera samma e-postkonto i annan instans.
Välj fliken Utgående server och bocka i rutan för Den utgående servern (SMTP) kräver autentisering
Välj Använd samma inställningar som på servern för inkommande e-post

Gå till fliken Avancerat
Vid Utgående server (SMTP): skriv in 2525
(har du valt IMAP står det 143 i rutan för Inkommande server)
Klicka OK

Klicka på Nästa

Klicka på Slutför

Grattis! Du har nu installerat ditt e-postkonto i din Outlook.
Installera e-postkonto i Outlook 2007

Så här installerar du ditt e-postkonto i Microsoft® Office Outlook® 2007

Börja med att öppna upp programmet.

Välj Verktyg → Kontoinställningar i menyn

Klicka på knappen Nytt... och ett nytt fönster öppnas

Välj Microsoft Exchange, POP3, IMAP eller HTTP och klicka på Nästa

Bocka i rutan Konfigurera serverinställningar eller ytterligare servertyper manuellt och klicka på Nästa

Välj Internet e-post och klicka på Nästa

Det är nu dags att fylla i dina inställningar:

Användarinformation:

Ditt namn: Skriv ditt namn eller ditt företagsnamn - Blir det namn som står som avsändare
E-postadress: Skriv in din e-postadress

Serverinformation:

Kontotyp: Här kan du välja mellan POP3 eller IMAP (Vad är skillnaden? Se rutan under bilden)
Server för inkommande e-post: Skriv mail.dindomän.se
Server för utgående e-post (SMTP): Skriv mail.dindomän.se
(t.ex. heter din domän www.bmoab.se så skriver du mail.bmoab.se)

Inloggningsinformation:

Användarnamn: Skriv in din e-postadress
Lösenord: Skriv in det lösenord som du fått från oss på Smelink

Klicka på knappen Fler inställningar

POP3 - I samma stund som du öppnar Outlook hämtas mailen från webmailen och webmailen töms på dess innehåll.
IMAP - Outlooken synkroniseras med webmailen. Du har samma innehåll i webmailen som i Outlook. Detta alternativ ska du välja om du tänkt installera samma e-postkonto i annan instans.

Välj fliken Utgående server och bocka i rutan för Den utgående servern (SMTP) kräver autentisering
Välj Använd samma inställningar som på servern för inkommande e-post

Gå till fliken Avancerat. Vid Utgående server (SMTP): skriv in 2525
(har du valt IMAP står det 143 i rutan för Inkommande server). Klicka OK.

Klicka på Nästa

Klicka på Slutför

Grattis! Du har nu installerat ditt e-postkonto i din Outlook 2007.
Mac Mail

Såhär installerar du som har e-post hos oss ditt e-postkonto i Mac Mail

Börja med att öppna upp programmet Mac Mail:

Får du inte upp rutan att välja kontotyp direkt kan du gå till "Mail" -> "Inställningar" och börja installationen därifrån.

En ruta öppnas där du ska välja kontoleverantör.
Bocka för alternativet Annat Mail-konto och välj Fortsätt.
Ett nytt fönster öppnas. Fyll i uppgifter enligt instruktioner under bild.

Namn: Skriv ditt namn eller ditt företagsnamn
E-postadress: Skriv in din e-postadress
Lösenord: Skriv in det lösenord som du fått från oss på Smelink

Klicka på Logga in och rutan expandera enligt bild nedan.

Kontotyp: Här kan du välja mellan POP3 eller IMAP (Skillnad på POP3 & IMAP, se nedan)
Server, inkommande e-post: Skriv mail.dindomän.se t.ex. heter din domän www.abcdef.se så skriver du mail.abcdef.se
Server, utgående e-post: Skriv, samma som ovan.

Klicka på Logga in


Skillnad på POP3 & IMAP

POP3 - I samma stund som du öppnar Mac mail hämtas mailen från webmailen och webmailen töms på dess innehåll.

IMAP - Mac mail synkroniseras med webmailen. Du har samma innehåll i webmailen som i Mac mail. Detta alternativ ska du välja om du tänkt installera samma e-postkonto i annan instans.


Välj E-post och klicka på Klar.

Ändra inställningarna så de matchar bilden nedan.

Server för inkommande e-post
Användarnamn: E-postadressen som ska installeras
Lösenord: Lösenordet du har fått från oss
Värdnamn: mail.dindomän.se
Hantera inte anslutningsinställningar automatiskt
Port för inkommande: 143 (om IMAP används)
Port för inkommande: 110 (om POP3 anväds)
Använd inte TLS/SSL
Autentisering: MD5 challenge-Response

Server för utgående e-post (SMTP)
Användarnamn: E-postadressen som ska installeras
Lösenord: Lösenordet du har fått från oss
Värdnamn: mail.dindomän.se
Hantera inte anslutningsinställningar automatiskt
Port för utgående: 2525
Använd inte TLS/SSL
Autentisering: MD5 challenge-response

Klicka på Avancerade IMAP-inställningar och ändra inställningarna så de matchar bilden nedan

Klicka OK

Under Server för utgående post (SMTP), klicka på "Konto" och sedan "redigera SMTP-serverlista"
Gå sedan till fliken "Avancerat" och matcha inställningarna enligt bilden nedan.

Klicka sedan OK

Grattis! Du har nu installerat ditt e-postkonto i din Mac Mail.

Du kan nu kryssa ner inställningsguiden.

Installera e-postkonto på iOS-enheter (iPhone, iPad el.dyl)

Så här installerar du som har e-post hos hos ditt e-postkonto i iPhone, iPad eller iPod Touch.

1. Börja med att öppna Inställningar

2. Välj Konton och Lösenord

3. Välj Lägg till konto

4. Välj Annat

5. Välj Lägg till e-postkonto

Fyll i uppgifter enligt nedan

Skriv in ditt Namn - Blir det namn som står som avsändare när du sänder ett mail.
Skriv in din E-postadress vid E-post där det står användare@exempel.se
Skriv in det Lösenord du fått från oss på Ready Digital.
Skriv en Beskrivning - valfri text. Syfte: för att du ska veta vilket konto du har installerat.

Klicka nästa

1. Markera IMAP fliken och scrolla ner till serveruppgifterna (Inkommande server)

Server för inkommande e-post
Värdnamn: mail.dindomän.se
(Heter din domän www.bmoab.se så skriver du mail.bmoab.se)
Användarnamn: Skriv din E-postadress
Lösenord: Ditt lösenord till din e-postadress

Server för utgående e-post
Värdnamn: mail.dindomän.se
(Heter din domän www.bmoab.se så skriver du mail.bmoab.se)
Användarnamn: Skriv din E-postadress
Lösenord: Ditt lösenord till din e-postadress

Användarnamn och lösenord är inte frivilligt, det måste anges.

3. Välj nästa för att gå vidare.
Om du få meddelandet "Kan inte ansluta med SSL" Välj: Ja

Telefonen laddar/verifierar. Avvakta tills telefonen laddat klart.
(Rutan kan dyka upp på nytt igen - Tryck Ja igen)

Välj endast E-post och tryck spara.

Vi ska nu justera den utgående servern

1. Välj kontot som du har skapat och gå in på inställningarna.

2. Välj SMTP

3. Klicka på den primära servern för att komma in till serverinformationen.

4. Se till att Använd SSL är Av

Autentisering är Lösenord

Serverport är 2525

Klicka sedan Klar

5. Gå tillbaka till kontots inställningar och klicka Avancerat som ligger nedanför SMTP

6. Här ändrar vi inställningarna för inkommande post.
Använd SSL - Av
Autentisering - lösenord
Prefix för IMAP-sökväg - INBOX
Serverport - 143

Nu är alla nödvändig uppgifter ifyllda!

Om inställningarna nedan inte är ändrade, gör följande:

Mailhantering - brevlådsfunktioner

1. Välj Avancerat

Du ska nu välja hur dina mail ska hanteras i telefonen.
2. Välj Brevlådan Utkast

3. Välj den mapp som du vill spara dina utkast i t.ex. Utkast

Går tillbaka till steget innan och fortsätt på samma sätt igenom samtliga val under brevlådefunktioner.
Du ska ha ett valt val för varje brevlåda enligt bild nedan.

Grattis! Du har nu installerat ditt e-postkonto i din Iphone.
Uppdatering av WordPress-sida

Det är viktigt att system, tema och plugins på en WordPress-sida hålls uppdaterat för att undvika problem i funktionalitet och säkerhet. Du kan göra detta själv, men ansvarar då på egen hand för att det blir rätt. Vill du istället att vi sköter uppdateringarna åt dig så är du välkommen att höra av dig till oss, du hittar våra kontaktuppgifter här.

Jag får felmeddelande från Google Search Console, vad göra?

Vissa felmeddelanden är allvarligare än andra, och vissa går rent av att ignorera. Om du är osäker på vad det du har fått innebär så rekommenderar vi att du hör av dig till oss för en bedömning.

Min webbplats syns inte på Google, varför?

Det kan finns många möjliga anledningar varför en webbplats inte syns i Googles (eller andra sökmotorers) sökresultat. Exempelvis, men inte begränsat till:

  • Den är så pass ny att Google ännu inte snappat upp att den finns
  • Den kanske syns, men väldigt långt ner i sökresultatet
  • Google ser inte sidan som relevant för den term du har sökt på
  • Webbplatsen har av någon anledning blivit blockerad från att visas

Som första åtgärd rekommenderar vi att du lägger upp din webbplats i Google Search Console. Där kommer du kunna få rapporter direkt från Google om ev. problem som påverkar din synbarhet, och även utföra åtgärder för att underlätta att webbplatsen visas.

Vi hjälper dig gärna reda ut exakt varför din webbplats inte syns i sökresultaten och kan ge dig rekommendationer kring vad som behöver åtgärdas. Välkommen att kontakta oss!

Var uppdaterar jag min Smelink-hemsida?

Du loggar in på samma ställe som vanligt: https://smelinkweb4.se/

Påverkas mitt existerande avtal av ert namnbyte?

Inget har förändrats rent administrativt sedan vi bytte namn till Ready Digital AB i september 2017.
Vi har även samma ägare och samma organisationsnummer som tidigare.

När blev ni Ready Digital?

I september 2017.

Namnet Smelink fungerade länge bra som beskrivning av vår verksamhet, men idag gör vi så mycket mer än när företaget grundades för över tjugo år sedan.
Ready Digital har med sig allt som Smelink har stått för och tidigare erbjudit dig som kund. Samtidigt har vi utvecklat nya spännande tjänster för att kunna vägleda och bistå dig i allt som gäller digitaliseringen av din verksamhet.

Vad händer med min hemsida i SmelinkWeb4?

Den kommer att fortsätta finnas kvar som vanligt. SmelinkWeb4 kommer kommer att leva kvar och du behöver inte byta system. Vi kommer att underhålla plattformen, men inte vidareutveckla den. Detta p.g.a. att tekniken går fort framåt och vi anser att det är viktigt att våra kunder hela tiden har möjlighet att ligga i framkant vad gäller den tekniska utvecklingen. Vi rekommenderar därför alla kunder med en hemsida i SmelinkWeb4 att byta plattform över tid.

Hör av dig till oss så kan vi se hur vi kan utveckla din sida för framtiden!

Jag har glömt lösenord till min epost / Jag vill återställa mitt lösenord

Kontakta oss på 0470-70 36 80 eller kundcenter@readydigital.se för återställning.

Av säkerhetsskäl ger vi enbart ut uppgifter till registrerad administratör (adminkontot).

Vad är skillnaden mellan POP3 och IMAP?

Vid e-postinstallation kan du välja mellan att använda POP3 eller IMAP. I den här guiden förklarar vi skillnaden mellan de två protokollen.

Vad är POP3?

När du använder POP3 laddas din e-post ner från servern och lagras lokalt i ditt e-postprogram.

Webmailen (www.smelinkmail.se) töms från meddelanden.

I e-postprogrammet går det ofta att göra en inställning om man vill lämna en kopia på serven men standard är att meddelande försvinner från servern i samma stund som ditt e-postprogram laddar ner meddelandet.

Fördel med POP3:
Meddelandet försvinner från servern och tar inte något utrymme på webmailen.

Nackdel med POP3:
E-postmeddelandet lagras lokalt på din dator och det blir ditt ansvar att ta backup.

Vad är IMAP?

När du använder IMAP lagras alla e-postmeddelanden på servern - i molnet.

Du kan komma åt e-posten från flera olika e-postprogram där du installerat ditt e-postkonto, exempelvis laptop, mobil, webmail.

När du tar bort ett e-postmeddelande (oavsett enhet) så raderas det från servern och försvinner alltså från alla enheter.

Fördel med IMAP:
E-posten lagras på vår server och du behöver inte tänka på backup.

Nackdel med IMAP:
Utrymmet på servern belastas. Standardutrymmet hos oss är på 300 MB men kan utökas efter behov.

Mailadministration Smelink Webmail

Via mailadministrationen kan du administrera ditt e-postkonto. Mailadministrationen når du genom att gå till www.smelinkmail.se där du klickar på länken mailadministration.

Smelink Webmail

Logga in på www.smelinkmail.se för att kolla din e-post. Webmailen kommer du åt oavsett var du befinner dig så länge du har en Internetuppkoppling.

Du kan även installera ditt e-postkonto i ditt befintliga e-postprogram. På detta sätt kan du använda ditt e-postkonto tillsammans med de tjänster ditt e-postprogram tillhandahåller.

Administratörskonto?

Alla våra kunder har tillgång till ett administratörskonto i webmailen. Via detta konto kan du se samtliga konton, lägga till och ta bort e-postadresser samt lägga till alias. Till varje enskilt e-postkonto finns även en administartionsvy där du kan lägga in autosvar, vidarebefordring och ändra lösenord. Du kommer åt dessa vyer genom att klicka på "Personliga inställningar" → "Mailadministration" i webmailen.

Guide för administratörskontot (samtliga konton)
Guide för mailadministration (enskilt konto)

Behöver du mer utrymme till ditt e-postkonto?

Som standard har du tillgång till 300 MB. Vi kan utöka ditt utrymme till 600 MB eller 1 GB. Kontakta vårt kundcenter så berättar vi mer!

Jag har en juridisk fråga kring GDPR

Vi rekommenderar att du kontaktar en jurist som kan svara på vad som gäller för just din verksamhet.

Var hittar jag er integritetspolicy?
Hur raderar jag cookies från min dator?
Hur tar jag bort mitt kontaktformulär på min hemsida?

Skicka ett mail till kundcenter@readydigital.se med information om vilken hemsida formuläret ska tas bort ifrån.

Hur lägger jag till en “Cookie-box” på min hemsida?

Skicka ett mail till kundcenter@readydigital.se och förklara vilken hemsida som cookie-boxen ska aktiveras på.

Är Ready Digital GDPR-kompatibelt?

Vi, Ready Digital AB, samt alla våra leverantörer är GDPR-kompatibla.

Vad behöver jag göra på min hemsida för att följa GDPR?

Samlar hemsidan in personuppgifter måste den ha en krypterad anslutning. Vi erbjuder möjligheten att installera ett SSL-certifikat på hemsidan. Det kostar 1188 kr/år per hemsida. Har ni fler domäner som leder till samma hemsida ligger kostnaden fortfarande på 1188 kr/år.

Samlar hemsidan in personuppgifter måste det finnas möjlighet för besökaren att få ut all personinformation när de vill och ha möjlighet att be hemsideägaren att radera alla personuppgifter som har samlats in.

Alla formulär på hemsidan måste ha funktion för besökaren att godkänna att uppgifterna som skickas in lagras.

Besökaren måste informeras tydligt om att cookies samlas in om så är fallet.

Vad är GDPR och vad innebär det?

Vi har skrivit ett blogginlägg om det som du kan läsa här.

Vi är redo. Är du?

Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss. Eller hoppa över formuläret och ring oss direkt på: 0470-70 36 80

GDPR

Pin It on Pinterest