Aktuellt Kunskap Trender Utbildning

Blogg

Nå högre på Google med internlänkar

Nå högre på Google med internlänkar

Interna länkar är en självklarhet på varje hemsida. Våra tips hjälper dig att använda dem till att förbättra din sökmotoroptimering.Vad är internlänkar? På hemsidor finns två olika typer av länkar: externa och interna. Externa länkar går till en annan domän, bort från...

Klättra på Google med sökmotorvänliga URL:er

Klättra på Google med sökmotorvänliga URL:er

Sökmotorvänliga URL:er underlättar för dina besökare, förbättrar resultaten på sökmotorerna och ökar i förlängningen antalet besökare till din hemsida eller webshop. Dessutom enkelt att ordna, även om det är lätt hänt att man glömmer göra det. Är dina sökvägar...

Hur du skriver sökmotoranpassade texter till din hemsida

Hur du skriver sökmotoranpassade texter till din hemsida

Ett av många sätt att sökmotoroptimera din hemsida är genom bra texter. I vår guide får du tips om hur du skriver texter som Google tycker om. Alla företag vill ha många och relevanta besökare på sin hemsida. Därför är konkurrensen hård när det gäller att hamna högt i...

9 effektiva tips för sökmotoroptimering av din hemsida

9 effektiva tips för sökmotoroptimering av din hemsida

Att jobba med sökmotoroptimering på din hemsida ger dig bättre resultat på sökmotorerna och i förlängningen fler besökare. Men har du inte optimerat din hemsida tidigare så kan det vara svårt att veta vad du ska göra. Här delar vi med oss av våra mest effektiva tips....

5 tips som hjälper dig välja rätt sökord

5 tips som hjälper dig välja rätt sökord

Alla företag vill hamna överst i sökresultaten när potentiella kunder gör en sökning. Men hur vet du vilka sökord du har bäst chans på? Här är våra 5 bästa tips för att välja sökord och hur du undviker de vanligaste nybörjarmisstagen.Bra sökord eller sökfraser (den...

Så sökmotoroptimerar du din hemsida med relevant metadata

Så sökmotoroptimerar du din hemsida med relevant metadata

Metadata är olika slags information om en hemsida som skickas till sökmotorerna, men som inte syns på själva sidan. Genom att lägga in metadata så som beskrivning och sidtitlar på din hemsida talar du om för sökmotorerna vad varje sida handlar om. Metadatan visas i...

Så skriver du en bra metabeskrivning

Så skriver du en bra metabeskrivning

Första intrycket av ditt företag är ofta en metabeskrivning, den längre texten i Google-resultaten. En genomtänkt beskrivning boostar dina resultat och skapar fler klick till din hemsida. Vår guide hjälper dig att lyckas.I den här artikeln: Vad är en metabeskrivning?...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få våra blogginlägg och tips via vårt nyhetsbrev, som kommer ut några gånger per år! Genom att ange din e-postadress så samtycker du till att vi skickar dig nyhetsbrev. Vi lämnar inte ut din adress till någon annan. Du kan när som helst avregistrera dig från fortsatta utskick.

Vill du ha hjälp med att stärka din närvaro online?

Vi hjälper dig med din webbplats, e-handel, SEO, Google Ads och bollar gärna frågor om digital strategi och marknadsföring med dig!